Recensie: in Rocco & Sjuul roest oude liefde niet in charmante en lieve film op leeftijd

Met Beppie Melissen en Sabri Saad El-Hamus

Vanaf 16 november is de film Rocco & Sjuul te zien in de bioscopen. We kunnen er niet om heen: we houden van actrice Beppie Melissen met haar prachtige chemie op beeld en haar sterke acteertalent. Zet daar de sympatieke acteur Sabri Saad el Hamus bij en liefhebbers van romantisch drama hebben een mooie tijd. Lees hier de filmrecensie van Rocco & Sjuul.

Dansen, liefde en leven
Het verhaal gaat over mantelzorgster en oma Sjuul. Haar leven gaat zijn gangetje totdat ze haar jeugdliefde weer ontmoet, de avontuurlijke en flamboyante Rocco met wie ze vroeger heeft gedanst. Hun prille en opbloeiende verliefdheid zorgt voor grote onenigheid in de families. Durven Rocco en Sjuul tot ontevredenheid van hun familie toch voor elkaar te kiezen? Is het ooit te laat om opnieuw te beginnen?

Acteur Sabri Saad el Hamus (Rocco) in de film 'Rocco & Sjuul'

Entertainment-score: 65% | IMDb ★ 6,9

In 2019 was daar de drama- komediefilm Mi Vida met prachtige actrice Loes Luca in de hoofdrol. In de soortgelijke productie en uit de koker van Omroep MAX komt nu deze film over romantiek op latere leeftijd. Naast een geweldige cast met onder andere de charismatische Undercover-actrice Nazmiye Oral in een frisse 'andere' bijrol: meestal wordt deze vrouw namelijk gecast voor een schurkenrol. Het verhaal is sterk in herkenbaarheid en gaat over familie, verlies, liefde, loslaten en het leven. Rocco & Sjuul won eerder dit jaar de publieksprijs op het Film by the Sea in Vlissingen en dat is zeker gegund. De sfeer, de muziek en het script maken de film een goede productie, maar uitblinken of vernieuwend is deze romantische dramafilm niet. Een glimlach en klein traantje brengt dit verhaal over Oma Sjuul wel en dat is in deze tijden dubbel zoveel waard. Drie sterren.

Naast Beppie Melissen (Kapsalon Romy) en Sabri Saad el Hamus (Crypto Boy) zijn ook Nazmiye Oral (Undercover), Amin Angoud (Anoniem), Anniek Pheifer (Mi Vida), Mamoun Elyounoussi (Flikken Rotterdam) en Jules Croiset (Michiel de Ruyter) te zien in deze film. Deze productie is geregisseerd door Anna van der Heide (De Liefhebbers).

Vanaf 16 november 2023 is de film Rocco & Sjuul te zien in de bioscopen. Genre: drama, komedie, romantiek. Tijdsduur: 92 minuten.